torsdag 19. august 2010

Avansert handling ag kurs

I går startet jeg og Reiki på Avansert handling agility kurs for Annica.
Etter to dager med å kjede seg og være i ro var Reiki heltent!! kjæmpe hærlig! Hun lekte og bjeffa ivri bjeffen sin, flink var hun å.

Første runde
skulle vi trene på at hundene skulle korte seg inn før krappe svinger, det gikk så som så, Reiki er ikke så flink på å sitte igjen og bli kalt inn (det må vi trene på!).
Dette skal vi trene på, må få meg noen hinder i hagen. Tror jeg skal prøve meg på høyre og venstre når hun skal ta netse hopp hinder og svinge en av veiene og ut om hun skal ta hinderet på "baksiden". Er riski, da jeg ikke er så god på å huske ting spes høyre/venstre ;) Men tror vi kan tjene bra med tid på det.

Andre runde
Trente vi fortsatt på svinger og framfor bytter. En rekke med 5 hinder.
1) Ta 4 hinder og snu, spring til start uten at hunden tar noen hinder (bytter bak for og hoppe hinder)
Reiki klarte svingen bra etter noen forsøk også bjeffer hun når hun ikke vet hva hun skal, det var ingen hinder og ta på tilbaketuren.
2) Framforbyttene gikk veldig bra, hun hører bra på de (nesten for bra!)

Gøy kurskveld, med en hund som var så PÅ =)

Det som må trenes på:
Kommando på ut, høyre og venstre - det må bli vinterens prosjekt ;) Gøy om man får det til bra da!
Innkallinger fra start.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar